Öntörpbizalom
2012. április 30. írta: c8190

Öntörpbizalom

Az önbizalomról, illetve annak hiányáról már jó régóta terveztem írni, de a ma reggeli Hupikék Törpikék rész arra sarkallott, hogy itt az idő.

 

Az egyik családállítás alkalmával a terapeuta megosztotta a jelenlévőkkel, hogy ő azt figyelte meg, hogy minden rákos embernek komoly problémái vannak az önbizalommal, illetve saját akaratuk melletti kiállással. Nos, hát, én sem vagyok más, és amikor ma hallottam az „öntörpbizalom” kifejezést, rájöttem, hogy a törpikék rátapintottak a lényegre. Igazából pontosan még nem tudom, hogyan lehet ezen változtatni, de biztos ezt is erőltetni kell. Egyszerűen még mindig sokszor úgy érzem, hogy keveset tettem le az asztalra. Persze, most leírva azért látom, hogy ez vicces, mert: milyen asztalra is kéne nekem bármit is letenni? A barátaim szoktak ilyenkor nyugtatgatni, hogy hiszen most születek újjá, és az nem megy egyik pillanatról a másikra, és ha már az asztal metaforánál tartok, akkor azt tettem le, hogy tünetmentes vagyok, és folyamatosan erősödöm. Nem is tudom, miért várok többet magamtól. Remélem, megszokás.

 

Szerintem az önbizalomhiány és az állandó bizonyítási vágy egy és ugyanaz. És a hodgkin-limfóma pedig az állandó bizonyítási vágyból fakadó betegség. És azért egy ilyen betegséget összehozni nem napok/hetek/hónapok, hanem inkább sok-sok év. Ezért remélem, hogy folyamatos kontroll alatt tartva magam, megszabadulok ettől az igazán frusztráló tulajdonságtól, illetve cselekedettől. Ha a bizonyítási kényszerem valahogy vissza tudom szorítani, akkor talán az önbizalmam is megnő. És ha megnő az önbizalmam, akkor belevághatok minden olyan dologba, amibe eddig nem mertem, mert hogy úgysem menne. Valószínűleg ez nem rövid idő lesz, hiszen 29 évig nem igazán voltam magammal megelégedve. Nem adom fel, de nem könnyű…

 

A megoldás tényleg a nagylevegő. Amikor úgy érzem, hogy nem vagyok elég jó valamihez, akkor veszek egy nagy levegőt, és megcsinálom. Persze, nem mindig sikerül, de azért legtöbbször igen.

 

Jógagyakorlatokkal is lehet segíteni az önbizalom növelésén, léteznek erre gyakorlatok. Ez a cikk talán segítségül szolgálhat. Elkezdtem csinálni, és teljesen biztos vagyok benne, hogy segít.

 

Szóval, ha kontrollálom a testem, a gondolataimat és a tetteimet, akkor eléggé jók az esélyeim, hogy legyen némi önbizalmam. Ez természetesen idő. Ehhez pedig türelem kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://c8190.blog.hu/api/trackback/id/tr294480710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása