Lelki okok
2011. július 28. írta: c8190

Lelki okok

Ma megkérdezték tőlem, hogy betegnek tartom-e magam. A válaszom pedig az volt, hogy nem. A magyarázat pedig az, hogy ha betegnek tartanám magam, akkor tényleg beteg lennék, viszont ha egészségesnek, akkor egészséges vagyok. Annyi a kitétel, hogy tudom, hogy nagyon vigyáznom kell magamra, hiszen beteg voltam.

 

Azt már említettem, hogy sokat olvastam a hodgkin-kórról. Több szemszögből megvizsgáltam, és számomra az nem nyújtott elegendő magyarázatot, hogy nem tudják megmondani, hogy mitől alakul ki. Ennél a rákfajtánál az EBV vírus lett a hunyó.

 

Azonban ennyivel nem értem be, és elkezdtem utána járni, hogy milyen lelki okai lehetnek a hodgkin-kórnak. Érdekes dolgokat találtam. A legmegdöbbentőbb az, hogy az alábbi felsorolás teljesen igaz volt rám, amikor kialakult a betegség.

 

„A Hodgkin-betegség erősen kapcsolódik az általam megélt bűntudathoz, azonban más okai is lehetnek:

  • Nem találom magam elég jónak, az önbecsülésem minimális.
  • Attól félek, hogy nem tartják helyesnek, amit teszek.
  • Elvesztettem az életkedvemet (a vér az örömöt jelképezi) vagy az önvédelmemet (fehérvérsejtek).
  • Nagy versenyben érzem magam: igényét érzem annak, hogy megmutassam magamnak és másoknak, hogy én is vagyok valaki, és nagy dolgok létrehozására is képes vagyok.
  • Utálatot, gyűlöletet, dühöt táplálok valakivel vagy valamilyen helyzettel szemben.”*

 

Önhibáztatás, rettegés a „meg nem feleléstől”.

Erőn felüli igyekezet az állandó bizonyításra: a vér teljesen felhígul. Az elismerésért vívott küzdelemben az örömnek nem jut hely.”**

 

Szerintem, ha az ember tisztában van azzal, hogy mitől betegedett meg, akkor tud saját magán is segíteni. Nekem is az első lépés az volt, hogy felismertem, hogy: igen, abszolút ilyen vagyok, viszont nem akarok beteg lenni, ezért nem folytathatom az eddig hozzáállást.

 

Továbbra is tartom azt, hogy ez a betegség az életemben egy jó nagy „ébredj fel” pofon és szerencse.
 

Visszatérve a lelki okokhoz. Az egy dolog, hogy valaki rájön, hogy „á, tényleg ilyen vagyok, és valószínű, hogy emiatt lettem beteg”, de hogy a betegség visszafejlődjön vagy netán hamarabb elmúljon, ahhoz nagyon sokat kell tenni.

 

Az én esetemben úgy történt, hogy felismertem, hogy mik okozták a betegséget. Ezután elkezdtem szépen lassan megváltoztatni a szokásaimat és a hozzáállásom. Természetesen még nem fejlesztettem tökélyre, de már legalább haladok afelé, hogy elfogadjam saját magam, ne akarjak állandóan magamnak és másoknak bizonyítani, és a legfontosabb, hogy visszanyertem az életkedvem :)

 

A legfontosabb lépés az volt, hogy fogtam magam és elmentem táppénzre. Hiszen egyrészt fizikailag nem bírtam volna, másrészt a stresszes környezet nem segít. És volt időm arra, hogy foglalkozzak kicsit saját magammal. Jó nehéz dolog :)

 

Megváltoztattam továbbá az életmódomat is. (De ez tényleg külön rész lesz, mert jó hosszú annak a sora, hogy mi mindent kell csinálni, illetve mit lehet enni, inni stb.)

 

Egy a lényeg, hogy a gondolataimat átalakítottam magamról és a világ(om)ról, életmódot váltottam, így: 

Csak 6 kemót kaptam, az előírt 8 helyett. Ha pontos akarok lenni a 6=3, 8=4, mivel féladagokat kaptam alkalmanként.
Még az első PET/CT előtt elkezdtem a változtatást, és szerintem ezért lettem II/A kedvező prognózisú stádiumban.

 

Azt nem tudom, hogy mi lett volna, ha nem így csinálom a dolgokat. Lehet, hogy ugyanez lett volna az eredmény, a végeredmény, de nem tartom valószínűnek.

 

Egy a lényeg, hogy csak a javamra vált az egész történet :)

 

* Jacques Martel: Lelki eredetű betegségek lexikona

** Louise L. Hay: Éld az életed!

A bejegyzés trackback címe:

https://c8190.blog.hu/api/trackback/id/tr833107869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lélekwellness 2017.07.28. 23:39:58

Ugyanezzel a betegséggel küzdök, és ugyanilyen lelki gondjaim voltak. Érdekes, hogy a betegség pont akkor lépett az életembe, amikor már felismertem önértékelési problémáimat, elolvastam Louise L. Hay könyvét, csináltam a benne leírt lelki gyakorlatokat, szóval elindultam az önszeretet útján. Most a 4. kezelésen vagyok túl, és nagyon szeretnék gyorsan meggyógyulni. Jól esnek a szavaid. Kérlek írd meg, mit változtattál az életmódodon, étkezés és a többi, mert nagyon szeretnék én is változtatni, de nem tudom hogyan. Előre is köszönöm. Vera

c8190 2017.07.29. 22:56:07

@lélekwellness:
Szia Vera!

Köszönöm a bizalmat, és hogy írtál.

Akkoriban sok mindenen változtattam.
Olyan módszert választottam, ami tudtam, hogy nekem fekszik és meg tudom csinálni. De szerintem nem mindenki lehet jó...
Ami biztos, hogy elkezdtem vegetáriánusan étkezni, lúgosító étrendet folytattam. Sok vizet ittam.
Heti egyszer jógáztam. Ez már mind nagy segítség volt számomra.

Érdekes, amit írtál. Nekem is az első önismereti probálkozás után nem sokkal derült ki, hogy beteg vagyok.

Ha van még kérdésed, szívesen válaszolok hosszabban meg mélyebben, mert azért ez a téma elég személyes.

Szívesen írnék arról is, hogy mik azok, amiket másként látok azóta és hogy min változtatnék.

Amennyiben érdekel még pár dolog írj erre az e-mail címre: c8190hl@gmail.com

Addig is rengeteg erőt, kitartást, türelmet és elfogadást kívánok!
Remélem, hamarosan végzel a kezelésekkel, és a limfóma neked is a múlt lesz!
Ölellek!
Ágó
süti beállítások módosítása