Félelem
2013. május 30. írta: c8190

Félelem

Féltem-e a haláltól? Ez talán azért fontos kérdés, mert sok embernek egy ilyen betegség egyenlő a halállal.

Az biztos, hogy valamennyire megízlelhettem, azt hogy nem élhetek örökké. És érdemes volna úgy alakítani az életem, hogy az az idő, amit a Földön töltök, az tartalmas legyen számomra, és mindenki más számára is.

Úgy érzem, hogy nem féltem. De lehet, azért nem, mert viszonylag hamar lezavartam a betegséget. És talán igazán felfogni sem tudtam, hogy akár tényleg meg is halhatok. Persze, az én esetben elég kevés is volt rá az esély statisztikai szempontból, de ettől függetlenül benne volt a pakliban.

Attól sokkal jobban féltem, hogy a családomban, a szeretteimben mit okoz(ott) ez az egész. Sokkal jobban féltettem őket, mint magam. Mivel én tudtam irányítani a saját gondolataimat, érzéseimet, tetteimet. Ők viszont csak a szemtanúi voltak mindannak, amit végigszenvedtem. Nem szólhattak bele, nem mondhatták azt, hogy „Akarj meggyógyulni!” vagy „Kezeld úgy az egész betegséget, mint egy vizsgát!” vagy bármi ehhez hasonló. Azt hiszem, hozzátartozónak lenni ezért sokkal nehezebb. És szerintem nehéz lehet nézni is, ahogy a másik 5 napig vergődik a szobájában, és nem kíváncsi senkire sem és nem lehet vele mit kezdeni. És az is nehéz lehet, hogy pont azokkal elviselhetetlen, akiktől a legtöbb törődést és szeretetet kapja. Attól féltem, belefáradnak, vagy elvesztik a reményt. De szerencsére egyik sem történt meg.

Sokkal félelmetesebb az, hogy egy anyának vagy egy nagymamának hasonlóval szembesülnie kell. Ugyan nekem nincs gyerekem, ezért elképzelni nem tudom, hogy milyen lehetett nekik. Olyan embert ápolni, akit azért hoztak a világra, hogy éljen, és aztán komoly beteg lesz, borzalmas lehet.

Természetesen minden egyes kontroll előtt 2 héttel már félek attól, hogy mi lesz az eredmény. 3 havonta járok vizsgázni az Onkológiai Intézetbe, és előtte vizsgadrukkhoz hasonló érzésem van. A gyomorgörcs az állandó, és elkezdem a létező összes tünetet produkálni. De szerintem ez csak a test emlékezete. Mindig tudom, hogy egészséges vagyok, és mégis mindig ez van. Pedig tudom, hogy hülyeség, de lehet, még el kell telnie több időnek ahhoz, hogy lazábban vegyem.

És amitől a legjobban félek, az az, hogy elfelejtem megbecsülni az életem. De ez elő sem fordulhat ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://c8190.blog.hu/api/trackback/id/tr245336205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malkata 2014.05.17. 22:22:32

Szia Ágó!
Nem értem, miét nem akadtam rá eddig a blogodra, de most végig olvastam. Én most nyomom a "biztonsági" sugár kezelést, már több mint a felénél járok és egyre cudarabbul van a torkom. Még vár rám 7 alkalom és nem tudom hogy fogom kibírni. persze mindent kibírok, a kérdés a hogy:) Említetted, hogy genetikai vizsgálat kellett neked e miatt. Mi volt annak a célja és ha szabad kérdezni, milyen eredményt kaptál?

c8190 2014.05.17. 23:17:38

Szia!

A genetikai vizsgálattal azt nézték meg, hogy mi okozta azt, hogy annyira extrém módon reagált a szervezetem a kezelésre. Vagyis, hogy szimplán legyengült-e, vagy van valami génhibám :)
Szerencsére csak legyengült...
A célja az volt, hogy megtudják, hogy ha majd legközelebb sugarazni kell, akkor milyen kezelést kaphatok.
De most jön a lényeg: nem kell többet sugarazni, úgy döntöttem ;)

Kitartást kívánok neked és jó egészséget!

Ágó

malkata 2014.05.18. 17:00:23

Szia Ágó!

Köszönöm a válaszod meg a jó kívánságokat is!

Sajna nem mondom, hogy mára javult a helyzet, holnap a radiológusnál kezdek, hátha tud valami megoldást. Se enni se inni, se gyógyszert bevenni és még köhögök is... Majd jelentkezem, hogy alakult a dolog.

Zsuzsi

malkata 2014.05.21. 15:33:36

@malkata:
Szia:)
Egy hét halasztást kaptam sugárból a torkom kiatt. Meg Caphosolt, nem tudom mennyit használ, nem érzek javulást. Köznem pedig tiszta kiütés lettem, vagy a Cataflamra vagyok allergiás vagy valami himlő... Lehet hosszabb lesz a pihi egy hétnél.
Zs

c8190 2014.05.21. 15:49:37

Szia Zsuzsi,

szerintem a pihenés jót fog tenni ;)
Mindenesetre minden felmerülő problémád mondd meg az orvosodnak. A kiütést is, mindent, csak úgy tudnak segíteni.

Szurkolok:

Ágó
süti beállítások módosítása